top of page

Berlín 2013 – blízký a přece vzdálený



Dost zvláštní město na to, že je tak blízko naší zemi. Dost daleko na to, abychom ho všichni dobře znali a jezdili tam běžně na výlety, dost blízko na to, aby o něm každý věděl. Centrum německého turistického ruchu, milníkem v historii Německa. Zvlášť, když v roce 2014 bude slavit 25 let od pádu Berlínské zdi, která zásadně změnila život mnoha lidí. Dnes už normální město, přesto plné historie a příběhů, památek, muzeí a architektury.



Jednodenní možnost návštěvy Berlína při cestě do Turecka mi dopřála konečně se podívat trošku na zdejší pamětihodnosti. Je to moderní industriální město, to už jde vidět z velké dálky při příjezdu autobusem, kterým jsem se dostal do Berlína já díky našim “žluťáskům”. Z Prahy pár hodin jízdy, dva filmy a jste tam. Z autobusáku je to do centra pár stanic metrem, vylezete hned na hlavním náměstí Alexanderplatz, odkud je to pár kroků k TV Tower, kam je ovšem doslova “německé” vstupné. Je tu možné jezdit jak metrem, tak také vlaky, které jezdí v kruhu v širším centru města. Centrum se všemi zajímavostmi se dá ale pohodlně projít pěšky.



Z náměstí směrem k Brandenburské bráně to je necelé dva kilometry a po cestě je celkem na co se koukat. Mimo jiné je tam také parlament, kde je udělána skleněná kopule, kam je možné si dopředu objednat vstup. Kousek odtud už zmíněná Brandenburká brána s povídáním o historii pro turisty. Je tu taky někde muzeum trabantů, co jsem četl někde na internetu.



Já však chtěl ještě kouknout na Zeď nářků a na to, co s ní udělali novodobí umělci. No potěšený jsem vskutku nebyl. Něco bych ještě pochopil a něco se mi docela líbilo, ale něco bych nazval hanbou až ostudou Německa. Na to, co tato pamětihodnost v minulosti znamenala a jakou roli v historii této země hraje, bych čekal trošku více, než jen polorozbořenou zeď s jedním maličkým obchůdkem pro turisty. Nikdo se o to tu evidentně nestará a město nechává osud zdi na mladých umělcích.



No nic, mě jako známému antinadšenci muzeí víc Berlín asi nabídnout nemůže a tak se pomalu ubírám směrem k náměstí, na které jsem přijel a posunuju se na letiště Tegel s tím, že se na něj alespoň ještě podívám, než ho zruší a vše přesunou na Brandenburg.


S letenkami do této a dalších destinací vám rád osobně pomůžu v rámci mých hledačských schopností :-) Více informací ZDE.


Nebo máte zájem pro sebe, svoje známé, rodinu anebo zájmové sdružení o přednášku? Tato a další země jsou v naší nabídce přednášek na www.volaniprirody.cz.




Celkové hodnocení: 5 z 10


Úroveň angličtiny: 9 z 10


bottom of page