top of page

UAE + Kuwait 2015 - Rychlá alternativa k Jemenu

Je tu další výlet ze série chybných letenek z dílny Emirates, kdy šly letenky zakoupit za skutečně krásné peníze a to přímo z Prahy (Dubaj 50 EUR, Bangkok 120 EUR, Seychelly 70 EUR, atd.). Já si ale došlápl na jinou destinaci, o které jsem už dlouho snil a tou byl Jemen. Respektivě měl jsem zálusk na Sokotru, krásný ostrov nedaleko od Afriky, na kterém dodnes lidé v některých místech neznají ani písmo, je tam více, než 2000 endemitů a říká se tomu Galapágy Středního východu. Co však čert nechtěl, týden před odletem obsadili radikálové v Jemenu letiště a začaly tam boje. Vlatně možná to bylo štěstí, protože stát se to týden po mém odletu na Sokotru, nevím, jak bych se tam vracel...

Co tedy jako Alternativu? Letět jen tak do Dubaje se mi nechtělo ani náhodou. Kam odletět dál? Víza do Pákistánu jsou na dlouho, Qatar a Saudí uzavřené, Omán už jsem byl. Bahrajn by šel, ale nakonec vyhrál Kuwait a krátká zastávka v Abu Dhabí, abych už tam taky nemusel. V Dubaji jsem kouknul na místní raritu, kluziště a sjezdovku uvnitř obchoďáku.

Omrknul jsem stále nejvyšší věž Burdž Chalífa, kolem které se stále míhá tisíce lidí...

Pěkná je i procházka nebo projížďka k hotelu Atlantis

A samozřejmě k Burdž-Al Arab, virtuálně jedinému sedmihvězdičkovému hotelu na světě, kde jedna noc může stát i tolik, za kolik bydlí někteří u nás v pronájmu celý rok.

Procházka po Dubai Marina

A přelet do Kuwaitu... těžko čekat, co tam potkám, když o tom pořádně nikdo nepíše... A co jsem našel? No v podstatě nic, kromě jejich slavné věže.

Shora to vypadá asi takto...

A slavné věže na kraji přístavu.

Pár moderně vypadajících mrakodrapů slibujících prosperitu i této země plné písku.

Někteří už pochopili, na čem se dá i tady vydělat.

A po procházce podél pobřeží už zase zpět do Dubaje, odkud jsem jel autobusem do Abu Dhabí, protože dlouho slibovaná rychlodráha se jaksi zastavila. Tam bohužel krom velké mešity při vjezdu do města nebylo asi vůbec nic zajímavého, takže jsem ani neměl chuť nic fotit.

Celkové hodnocení: 4 z 10

Úroveň angličtiny: 6 z 10

bottom of page